Thursday, April 19, 2012

Troll: Severely everrr!

hi:)
Assalamualaikum and selamat Sore :) Puihhh kenapa aku bernada indon bagaai? == K,gua hari ni nak cakap dengan uolls semua yang aku ni dah cukup muak dengan senitron Indon! Cukup Muak! K, hari ni gua nak share dengan lu orang semua :') Jeng jeng jeng !


10 Storyline/Scene Yang Wajib Ada Pada Setiap Sinetron Indon

1. Baru tau yang anak orang kaya tu sebenarnya anak orang miskin (tertukar anak)..
2. Masuk hospital keluar hospital..
3. Menangis setiap masa..
4. Anak orang kaya jatuh cinta dengan anak orang miskin..
5. Hampir dilanggar pastu ada orang selamatkan
6. Kamera zoom, slow motion, mata terbeliak...kamera fokus sebijik2 kat pelakon..
7. 2 beradik satu jahat satu baik dan lurus bendul..
8. Jatuh cinta kat si dia rupanya mereka adalah adik beradik..
9. Lari rumah pastu mai hujan (saje menangis dalam hujan)..
10. Bila orang jahat buat jahat tak kantoi tapi kalau org baik wat jahat kantoi..

adakah anda anda semuaa setujuu dengan storylinee yang saya cuba sampaikan sayang sayang ku sekalian? :* Gua rasee ceritaa indon semuanyaa sama pesennn sahaja.Sumpah mak cakap.Yang NO6 tuuu mak memang takleh belah betei.

6. Kamera zoom, slow motion, mata terbeliak...kamera fokus sebijik2 kat pelakon..
haaa part ni mak memang dok peratii.Memang betei mak cakap :'* mak memang geli betei.Lagi lagi dalam cerita Bawang Putih Bawang Merah.Ahhh memang Bullshit betuul ceritaaa tuu! Gua akui gua pun tengok ceritaaa tuuu -.- choiiiiiii!
hahaha gua pernah ponteng sekolah agama and lambat pergi sekolah agama semata mata nak tengok ceritaa ni.Bullshit sungguh cerita ni -.-
Gua memang antara gengster dekat sekolah, so, gua nak ponteng ke happaa ke gua punya suka k? Hahaha gua tetap excellent dalam sekolah agama! HAHAA *TIPU*

K,Berbalik pada entry tadi, sungguh gua nyatakan sinetron indon amat Bullshit.Bukan sahaja bullshit,malah kambingshit, puppyshit,catshit ,tigershit, dan segala shit yang haddo. Hampa semua bayangkan, episod kemain panjang,beratos ratos bagai.Haaa,ni memang sajaa jek orang Indon keparat nak melakukan filem filem mereka ahh!
Lagi satuu, bilaa dah part part kemuncak, boleh tambah lagi pelakon tambahan yang entah kenapa, nak capup publisti pelakon indon agaknya.Gua pun tak paham ==" Semakin peningkan kepala gua ~
Kalau uolls nak tau *joyah* Trend makcik makcik sekarang tengok Nada Cinta dekat Astro Ria.Gua semakin geramm dengan Astro, kenapa menayangkan cerita cerita sedemikan?malah mngulang tayang cerita tersebut berkali kali dalam sehari.Mual ?MUAL!Gua rase dah macam siaran Indon bukan lagi Siaran Melayu.
Lagi satuu gua nak cakap, makcik makcik yang tengok cetita indon selalu komen dan marah marah depan Tb kenapa episod beratus ratus, pelakon tambah, bilaa nak habbis, cerita ngaruuuut dan sebagainyaa.
TAPI
Mereka masih menonton sinetron tersebut -.-
Sungguh aku tak paham makcik makcik nowadays ~







Inilah salah satuuu cerita Indon yang amaat Bullshit.Amaaat ~ gua raseee macam gua ni bongok jugak, kenapa gua boleh terpengaruh dengan Drama ini.Bullshit sungguh :')
Sampai sampai gaya kitaaa cakap pun ada macam nada nada Indon
Mengada betei -.-
Sungguh fikiran masyarakat zaman kini telah dijajah oleh orang asing.Walaupun sekrang kitaa tinggal dibumu Malaysia yang sudah merdeka.
Fikirkan :)

Thanks fr reading ! (Y)

No comments:

Post a Comment